Krótko po premierze w Kieleckim Teatrze Tańca, nasza produkcja pt. „SM. Masochistyczne obrazy ojciec-syn” zostanie zaprezentowana na 13. Interdyscyplinarnym Festiwalu Wielkopostnym Nowe Epifanie 2022, organizowanym przez Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie.
Spektakl odbędzie się w Budynku Laboratorium w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, ul. Jazdów 2, w Warszawie. Szczegółowe informacje na temat spektaklu znajdują się na stronie noweepifanie.pl.
„SM. MASOCHISTYCZNE OBRAZY OJCIEC-SYN”
PREMIERA
Choreografia: Tobiasz Sebastian Berg
Dramaturgia: Beniamin M. Bukowski
Opracowanie muzyczne: Karol Osman
Przestrzeń i kostiumy: Barbara Bińkowska
Obsada:
Bartłomiej Banasiak, Szymon Pacholec, Dawid Pieróg, Aleksander Staniszewski, Mateusz Wróblewski, Kamil Zdańkowski, Piotr Ziółkowski
Twórcy spektaklu przyjrzą się relacjom ojciec – syn, które znamy z przypowieści o synu marnotrawnym przedstawionej w Ewangelii według św. Łukasza, z „Syna marnotrawnego” Siergieja Prokofiewa czy malarstwa związanego z tą tematyką. Artyści obudują tę opowieść współczesnymi kontekstami psychologicznymi, społecznymi i filozoficznymi.
A jaką wybiorą dla tego tematu formę?
Powstająca choreografia jest stanem ciała oraz emocjonalnością i zmysłowością syna w sytuacji mierzenia się z sylwetką ojca i swoją własną męskością. Podczas tego spotkania twórczego staramy się pracować nad językiem naszych ciał. Z próby na próbę odbiegamy od tańca klasycznego, to często jest tylko forma, już bardzo archaiczna jako choreografia. Poprzez otwarte i rozwibrowane w tańcu współczesnym ciało poruszą tematy słabości syna w stosunku do figury ojca, słabości męskiej, dziecięcej miłości syna do ojca określanej przez Zygmunta Freuda miłością erotyczną oraz symbolicznym „zabójstwem” ojca jako aktem wejścia w dorosłość.
Pod tym linkiem znajduje się wywiad z choreografem opowiadającym o inspiracjach do spektaklu i jego procesie twórczym.
Spektakl powstał we współpracy z Festiwalem Nowe Epifanie jako efekt Laboratorium Nowych Epifanii.