Spektakl pt.: „Brodzić po wodzie” jest zbiorem autorskich choreografii do pieśni Negro spirituals, opracowanych w formie scenicznej tańca jazzowego.
Przedstawienie jest oryginalnym połączeniem muzyki gospel z ruchem scenicznym. Pieśni Negro Spirituals ilustrowane są tanecznymi choreografiami, składającymi się z współczesnego tańca jazzowego oraz elementów folkloru afroamerykańskiego. Spektakl ten jest hołdem złożonym dla Alvina Ailey’a, amerykańskiego artysty tańca.

W przedstawieniu „Brodzić po wodzie” Kielecki Teatr Tańca pragnie przybliżyć charakter jazzowego Teatru Tańca. Należy podkreślić, że Negro Spirituals są ściśle związane z praktyką śpiewu zbiorowego, tak więc najwłaściwszym instrumentem do wykonywania tych pieśni jest bez wątpienia chór.

W przedstawieniu tancerzom towarzyszy Chór Kameralny Fermata oraz studenci Instytutu Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

choreografia, kostiumy: Elżbieta Pańtak i Grzegorz Pańtak
animacje: Maria Łozińska
reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
przygotowanie chóru, dyrygent: Ewa Robak
opracowanie muzyczne: Krzysztof Jończyk
akompaniują:
Krzysztof Jończyk – instrumenty klawiszowe
Gabriel Kowalczyk – gitara basowa
Bartosz Kłosowski – zestaw perkusyjny
Martyna Dolęga – conga

Zapraszamy do rezerwacji oraz kupna biletów. Rezerwacji można dokonać pod numerem telefonu: 41 361 27 46.

ZOBACZ JAZZ. HYMN OF LIFE & GOLDEN AGES

Premiera spektaklu odbyła się 17 listopada 2017 r. na Dużej Scenie KTT.

Czas trwania: 60 minut (I AKT), 30 minut (ANTRAKT), 35 minut (II AKT).

choreografia – Jean Claude Marignale /Mister Dynamite/ oraz Jean Charles Zambo /JoYsS/
kostiumy – Elżbieta Pańtak, Jean Claude Marignale /Mister Dynamite/ oraz Jean Charles Zambo /JoYsS/
scenografia – Grzegorz Pańtak, Jaśmina Parkita
muzyka – Orbita Solaris – Sacred Sequence, Max Richter, Aoki Takamasa, Felix Zenger, Ólafur Arnalds, Yacoub, Urban Soul, ChuckD & The Slamjamz, Bobby McFerrin, Miles Davis, Phat Fred (Hymn of Life), Jean-Charles ZAMBO, Billie Holiday, Billie Holiday feat. Miles Davis, Benny Goodman & Peggy Lee, Benny Goodman, Sidney Bechet, Hot Sugar Band, The Solomon Douglas Swingtet, Ennio Morricone (Golden Ages)
obsada premierowa – Jean Claude Marignale /Mister Dynamite/, Jean Charles Zambo /JoYsS/ (gościnnie), Elżbieta Pańtak, Grzegorz Pańtak, Małgorzata Boruń, Alicja Horwath-Maksymow, Małgorzata Kowalska, Anna Kuc, Monika Kuc-Piechota, Katarzyna Lipiec, Pamela Paprota, Paulina Patyna, Anna Piotrowska, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Marta Starostecka, Anna Szczotka, Arkadia Ślósarska, Joanna Wachnienko, Liliia Zakharova, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska, Sandra Zybała, Krzysztof Dziarmaga, Michał Ośka, Dawid Pieróg, Volodymyr Ryga, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Bartłomiej Szymczyk, Mateusz Wróblewski

Widowisko Kieleckiego Teatru Tańca to podróż w głąb kultury tańca jazzowego, jego barwnej historii oraz różnorodnych odmian, które dziś odkrywamy na nowo.

Zobacz Jazz to spektakl, którego całość tworzą dwie kompozycje choreograficzne: Hymn of Life stworzony przez Jean Claude Marignale /Mister Dynamite/ oraz Golden Ages stworzony przez Jean Charles Zambo /JoYsS/.

AKT I Hymn of Life (chor. Jean Claude Marignale/Mister Dynamite) to taneczna alegoria współczesnych relacji międzyludzkich. Środkami artystycznymi, jak styl tańca modern jazz i jazz rock, dotykamy takich pojęć jak: odmienność kulturowa i rasowa, obalanie granic społecznych, konflikty pokoleń, niezbywalna potrzeba wolności. 40 lat temu taniec jazz rock stał się pomostem łączącym czarnych i białych, pokolenia młodzieży i pokolenia ludzi dojrzałych, pomostem pomagającym im komunikować się oraz tworzyć dobre relacje. Dziś również pozwólmy kolejnym pokoleniom porozumiewać się przez taniec jazzowy. Jest on jak esperanto ruchu, forma która daje wszystkim równy dostęp do świata i do nas samych. Spektakl ten stymuluje, powoduje stan euforii i przenika wszelkie różnice, jest Hymnem do radości, Hymnem do pokoju… jest Hymnem do życia.

AKT II Golden Ages (chor. Jean Charles Zambo/JoYsS) to spektakl, który przenosi widza do roztańczonego Harlemu z lat 20 i 30 XX w. Cotton Club to pierwszy przystanek w podróży do Złotego Wieku, pełen swingu, charlestona i energetycznej muzyki. Symbolizuje znaczenie jazzu, jego roli w rozwoju kultury tanecznej, a także formę uznania czarnych artystów, ówczesnej białej, zamożnej klienteli. Spotykały się tam pokolenia mistrzów i uczniów, dla których taniec był wspólnym radosnym światem. Kolejny przystanek to Savoy Ballroom miejsce, w którym zarówno czarni jak i biali mogli zapomnieć o segregacji rasowej oraz wspólnie tańczyć na jednej scenie. To jazzowa rewolucja, taneczny rozkwit, zmysłowość oraz sensualność ruchu. Każdy element spektaklu stanowi swoisty hołd złożony kulturze swing jazzu oraz jego wpływu na kształtowanie takich styli jak: Charleston, Lindy Hop, Boogie, Rock oraz wielu innych, rozwijających się na całym świecie.

Spektakl realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2017.

program do pobrania I
program do pobrania II
program do pobrania III
program do pobrania IV
program do pobrania V
program do pobrania VI
program do pobrania VII
program do pobrania VIII

 


Galeria

Kielecki Teatr TańcaPlac Moniuszki 2B25-334 Kielce
Tel: 41 36 76 712Fax: 41 36 76 911Szkoła Tańca: Tel: 41 34 46 171
sekretariat@ktt.plwww.ktt.pl

Kielecki Teatr Tańca © 2024. All rights reserved.

Dyrekcja Kieleckiego Teatru Tańca

Dyrektor
Dr Elżbieta Pańtak
e.pantak@ktt.pl

Zastępca dyrektora
Dr Grzegorz Pańtak
g.pantak@ktt.pl