WIECZÓR NA 2 LUB 4 NOGI
Materiał filmowy – przed premierą
Zbiór choreografii nie powiązanych ze sobą tematycznie. Na wieczór składa się 8 kompozycji taneczno-teatralnych o dużej rozpiętości emocjonalnej. Niektóre pozycje skoncentrowane są głównie na tańcu, ekspresji ruchu i ukazaniu piękna ludzkiego ciała. Inne, ukazując relacje międzyludzkie i sytuacje z życia wzięte, kładą główny nacisk na przekazaną treść: jedne bawią i śmieszą, inne nastrajają poważnie, jeszcze inne wzruszają. Każda z choreografii opatrzona jest zapowiedzią lektora odtwarzaną z taśmy.
głos – Marek Tercz
dźwięk – W. Szeliga
realizacja światła – Grzegorz Matuszczyk, Mirosław Sobczyk
W programie:
Kok-on
Różnie to bywa
My trzy…
May then maiden
W oczekiwaniu na …
Moja ławeczka!
Zdarzenie
Stół bez szczęścia
Poniższe opisy zawierają obsady premierowe
Kok-on
czas trwania – 6 min
choreografia – Małgorzata Ziółkowska
muzyka – Lulu Rouge-Slow Pigeon
obsada – Ewelina Kubot-Łącka
Z motylich kokonów larwy miłości wypełzły…
Każdy ma swój kokon.
Każdy z nas ma historię o kokonie.
Emocjonalnym na przykład.
Każdy był kiedyś larwą.
Kokon daje bezpieczeństwo egzystencjalne.
Jedni w nim tkwią, inni z niego wypełzają
i jak motyle fruną
w nieznane rejony życia na wiosnę.
Jedno jest pewne: nieuchronność przemiany…
Jej nie unikniemy.
Jak larwy…
Małgorzata Ziółkowska
Różnie to bywa
czas trwania – 10 min
choreografia – Grzegorz Pańtak
muzyka – P.Reno, J.Trombey, N.Ingman, P.Milary, P.Czajkowski, F.Chopin
obsada – Fabian Fejdasz, Bartosz Wójcik
[…] rozpoczęło się od przypadku, od pewnego zupełnie przypadkowego przypadku, który w najwyższym stopniu mógł być i mogło go nie być.
Fiodor Dostojewski
Zbrodnia i kara
My trzy…
czas trwania – 4 min
choreografia – Elżbieta Szlufik-Pańtak, Grzegorz Pańtak
muzyka – Marek Tercz
słowa – Henryk Jachimowski
śpiew – Justyna Łysak
obsada – Joanna Dziwisz, Anna Kuc, Pamela Paprota
Moje życie jest moje
Moje są dnia kolory
czerwony na dnia krzyk
żółty na pasmo tęczy
zielony pięcioliść mojej dłoni dla osłony
niebieski na nadzieję i troski
Henryk Jachimowski
May then maiden
czas trwania – 15 min
choreografia – Aleksandra Dziurosz
muzyka – Franz Schubert
obsada – Anna Kmiecik, Ewa Kocka, Joanna Polowczyk, Bartłomiej Łącki
Młodość jest stanem niepowtarzalnym, fascynującym, ale przemijającym. Moment zamążpójścia to decyzja, którą podejmuje się zwyczajowo na całe życie. W zależności od kultury i zwyczajów relacja mężczyzny do kobiety jest różna. Dokonujemy próby zestawienia różnych modeli małżeńskich ujmując temat z perspektywy kobiet.
Aleksandra Dziurosz
W oczekiwaniu na …
czas trwania – 8 min
choreografia – Alexandr Azarkevitch
muzyka – Herman Kretzschmar, Nicolas Jaar
obsada – Gracja Górniak, Sara Sobieraj, Dawid Matlak, Mateusz Pietrzak
W oczekiwaniu na …, co może nie nastąpić.
Kryje się lęk przed pragnieniem rezygnacji.
Za nadzieją więc chowasz przyszłe swoje kroki.
Alexandr Azarkevitch
Moja ławeczka!
czas trwania – 15 min
choreografia – Elżbieta Szlufik-Pańtak
muzyka – Antonio Vivaldi, Franz Joseph Haydn
obsada – Dawid Kwarciany 9Zagubiony), Monika Kuc-Piechota (Hrabina), Małgorzata Ziółkowska (Koleżanka), Dawid Matlak (Anioł)
Kiedy umysł podsuwa nam kłamliwe obrazy, mamy urojenia, cierpimy na apatię, chorujemy na nieakceptowania świata rzeczywistego.
Czy możemy sami sobie pomóc? Czy ktoś bliski może być lekiem na zranioną duszę?
Elżbieta Szlufik-Pańtak
Zdarzenie
czas trwania – 10 min
choreografia – Grzegorz Pańtak
muzyka – MOKAVE
obsada – Alicja Horwath-Maksymow, Aleksandra Zatorska, Bartłomiej Łącki, Jan Madej
Chwila tworzy, chwila zmienia. Wprowadza nas na nowe tory biegu codzienności. Żonglując chwilą żonglujemy sobą na co dzień. Nierozpoznawalne jest wskazanie na ile my tworzymy rzeczywistość, a na ile ona tworzy nas.
Grzegorz Pańtak
Stół bez szczęścia
czas trwania – 20 min
choreografia – Elżbieta Szlufik-Pańtak
muzyka – Abel Korzeniowski
obsada – Barbara Karol/Małgorzata Kowalska (Dziecko), Ewelina Kubot-Łącka (Matka), Grzegorz Pańtak (Ojciec)
Czasami trzeba być obok i czyjąś małą dłoń
zamknąć w swojej dużej dłoni.
Czasami trzeba spojrzeć głęboko
i uważnie w beztroskie oczy dziecka
bo dziecko boi się świata.
Elżbieta Szlufik-Pańtak