Serdecznie zapraszamy na wydarzenie Kieleckiego Teatru Tańca w ramach Programu PRZESTRZENIE SZTUKI, jakim będą Małe formy choreograficzne stworzone w ramach programu Przestrzenie Sztuki Taniec Katowice.
Spektakl odbędzie się 18.11.2023 r. (sobota) o godz. 18:00 na Dużej Scenie KTT ,,za stalową kurtyną”. Wstęp wolny.
Przedstawiamy MAŁE FORMY CHOREOGRAFICZNE, które zostaną zaprezentowane:
„Ashes of a dead frog”
Choreografia: Jacek Lumiński
Tancerze: Angelika Karal, Ewelina Cieśla, Bartłomiej Mieszczak,
Sebastian Wiertelak, Łukasz Zgórka
Muzyka: Glen Velez
Praca choreograficzna stworzona w 2006 roku dla Nai Ni Chen Dance Company z Nowego Jorku. Jej wznowienie oznacza początek nowej współpracy z nowojorskim zespołem i jest hołdem dla Nai Ni Chen, przedwcześnie zmarłej na początku 2020 roku wizjonerskiej artystki tańca współczesnego, założycielki Nai Ni Chen Dance Company.
Jeśli znajdziesz się w punkcie zwrotnym w swoim życiu, odwołaj się do symboliki żaby. Duch żaby pomoże ci dokonać zmian i transformacji, których potrzebujesz w sobie, a także oczyści twoje ciało, umysł i ducha.
Zrozumienie ropuch i żab jest kluczem do metamorfozy życia. Symbolika żaby zawiera głęboką prawdę, transformację i zmianę. Żaba przechodzi przez różne etapy metamorfozy. A jako nasze zwierzę duchowe popycha nas do podobnych przemian. Pomaga nam połączyć się z naszymi emocjami i daje nam motywację do wyrzucenia negatywnej energii z naszego życia, ponieważ to duchowe zwierzę nie może współistnieć w toksycznym środowisku. Symbolika tego stworzenia jest obecne w wielu kulturach i ma również wiele znaczeń.
Jako podróżnik między lądem a wodą, symbolizuje związek tego stworzenia z Księżycem i życiem pozagrobowym, wywołując w ten sposób wiele powiązań z czarami, czarodziejami i magicznymi mocami. Od składnika eliksiru miłosnego, przez złą, demoniczną bestię po sympatyczny talizman na szczęście, żaba przybiera różne formy i kształty w różnych kulturach.
Ze względu na ich bliski związek z wodą, ropuchy są symbolem oczyszczenia i odnowy, a jako duch wydają się nam uzdrawiać nasz umysł, ciało i duszę.
„Bursztynowy Ptak”
Choreografia i wykonanie:
Sebastian Wiertelak
Muzyka: Jed Kurzel, Philip Glass,
Paul Leonard-Morgan, Arcane,
League of Legends, Ray Chen
Obraz w ruchu o zatrzymaniu tego czego mieć nie można. Nacisku myśli nie pozwalających iść dalej. Ciągłym błądzeniu, zastanawianiu się, szukaniu różnych rozwiązań. Patrzeniu na tą samą sprawę
z wielu perspektyw, uwięzieniu we własnych myślach. Ostatecznie próbie odlotu, akceptacji, poszukiwaniu spokoju, szczęścia i równowagi.
Bursztynowy ptak jest symbolem siły na wzbicie się, odnalezieniem w sobie cierpliwości. Świadomości, że pusta oraz nieprzyjemna chwila w życiu zostanie wypełniona sytuacją, która daje możliwość stania się lepszą wersją samego siebie.
„Słyszę dzwony w głębi oceanu”
Choreografia i wykonanie: Łukasz Zgórka
Muzyka: Philip Glass, Arvo Pärt
Odrywam uwagę od tego, co znane. Pragnę wrócić do stanu naturalnego, dziecięcego czystego bycia. Wtedy widzę najczyściej. Cieleśnie zbliżam się do fali, która zabiera mnie w nieskończoną głębię pustki. Wypełnia ciało, aż nie ma poczucia mnie. Czuję piach, korę, trawę, liście i wiatr. Uziemiam się. Wyobrażenie ognia pomaga spalić to, czego już nie mogę znieść. Ludzie naciskali na to kim mam być, jak się zachowywać, kogo kochać, w co się ubierać. Wychodząc poza normy, trzeba było zmierzyć się z odrzuceniem i szukaniem nowego miejsca dla siebie. Potrzeba wolności i chęć bycia sobą są jednak silniejsze. Teoria żołędzia opracowana przez Hillmana mówi o czymś, co chce ujawnić w nas za wszelką cenę i być w pełni przeżytym. W różnych kulturach zjawisko to nazywa się inaczej, na przykład moira lub dajmon. Patrzę na moment, kiedy poczułem, że chcę tańczyć, na pierwszy imperatyw. W pracy solowej inspiruję się indyjskim poematem „Siddhartha” Hermanna Hessego i zestawiam to z rozmyślaniami z mazowieckich lasów – terenów z dzieciństwa oraz doświadczeniami w Kalkucie.
tak się pogubić,
spaść tak głęboko,
że można już tylko
zrobić jedno
przeistoczyć się
w nowego siebie
(feniks)
Yung Pueblo
ZAPRASZAMY!
Spektakl zostanie wystawiony jako projekt Kieleckiego Teatru Tańca pn. ,,Małe formy choreograficzne stworzone w ramach programu Przestrzenie Sztuki Taniec Katowice” stanowiący Zadanie finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu PRZESTRZENIE SZTUKI, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego.