Łk 10, 29 (Kto jest moim bliźnim?)

Premiera odbyła się 16 kwietnia 2016 r. w ramach XVI Festiwalu Tańca Kielce 2016.
Łk 10, 29 (Kto jest moim bliźnim?)
choreografia: Robert Bondara
kostiumy: Agata Roguska
muzyka: Antonio Sanchez, Ex Confusion
projekt światła: Robert Bondara

Trzonem spektaklu stała się otaczająca rzeczywistość społeczna. Relacje między zbiorowością a jednostką, próby odnalezienia swojego miejsca w grupie i obawa przed odrzuceniem, toksyczne mechanizmy spajające zbiorowość, takie jak strach i wspólne zagrożenie, opór i odwaga podróżowania pod prąd, stały się motorem budowanej z tancerzami Kieleckiego Teatru Tańca akcji scenicznej. Nawiązanie w tytule do Ewangelii według Św. Łukasza nadaje choreografii dodatkowy trop, który mam nadzieję wzbudzi refleksję nad stosunkiem i jakością naszych relacji z innymi.

OBSADA:
duet: Liliia Zakharova, Krzysztof Dziarmaga
kwintet: Krzysztof Dziarmaga, Mateusz Pietrzak, Joanna Polowczyk, Aleksander Staniszewski, Liliia Zakharova
solo: Marta Starostecka
Zespół: Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Ewelina Kubot-Łącka, Anna Kuc, Monika Kuc-Piechota, Pamela Paprota, Paulina Patyna, Marta Rolska, Marta Starostecka, Arkadia Ślósarska, Joanna Wachnienko, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska, Marcos De Lima, Dawid Kaptur, Tomasz Słomka, Kamil Zdańkowski

Robert Bondara
Tancerz, choreograf i pedagog związany z Polskim Baletem Narodowym. Jest laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Choreograficznego im. Bronisławy Niżyńskiej w Warszawie, nagrody im. Jana Kiepury w kategorii Choreograf Roku 2011 w Polsce oraz finalistą 27-go i 29-go Międzynarodowego Konkursu dla Choreografów w Hanowerze.
Realizował autorskie spektakle m.in. dla Opery Nova w Bydgoszczy, Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w Wilnie, baletu Opery Wrocławskiej, Company E z Waszyngtonu oraz Polskiego Baletu Narodowego. Jego choreografie były prezentowane m.in. na Ogólnopolskim Konkursie Baletowym w Gdańsku, Międzynarodowej Gali Gwiazd Baletu w Szczecinie, 43. Międzynarodowym Festiwalu Tańca w Kuopio, w moskiewskim Teatrze Bolszoj, w The Kennedy Center w Waszyngtonie, w Bergen w Norwegii, Dance Salad Festival w Houston oraz w programach II, III, IV, V i VI Dni Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

Agata Roguska
Stypendystka Wydziału Scenografii na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie tytuł licencjata sztuki otrzymała w pracowni projektowania scenografii dr hab. Marka Chowańca. Obecnie magistrantka w pracowni scenografii operowej pod kierunkiem dr hab. Pawła Dobrzyckiego.
Zadebiutowała w Operze Wrocławskiej jako współautorka scenografii i kostiumów do baletu Anna Karenina R. Szczedrina w choreografii Bożeny Klimczak, który miał swoją premierę w lutym 2016 roku.
Od kilku lat związana z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, gdzie odbywała praktyki w pracowni scenografii, pracowała przy produkcji scenografii i kostiumów do bieżących premier, a w sezonie 2015/2016 asystowała Marie-Jeanne Lecca (kostiumy, Straszny Dwór, reż. David Pountney). Współpracuje stale z młodymi choreografami i tancerzami Polskiego Baletu Narodowego. Jest autorką świateł do choreografii Viktora Banki wystawionych podczas V i VI edycji warsztatów choreograficznych Kreacje.

Kielecki Teatr TańcaPlac Moniuszki 2B25-334 Kielce
Tel: 41 36 76 712Fax: 41 36 76 911Szkoła Tańca: Tel: 41 34 46 171
sekretariat@ktt.plwww.ktt.pl

Kielecki Teatr Tańca © 2024. All rights reserved.

Dyrekcja Kieleckiego Teatru Tańca

Dyrektor
Dr Elżbieta Pańtak
e.pantak@ktt.pl

Zastępca dyrektora
Dr Grzegorz Pańtak
g.pantak@ktt.pl