Zapraszamy na wywiad z Małgorzatą Ziółkowską, choreografką spektaklu „Carme(n)love”, który reprezentuje Kielecki Teatr Tańca w Polskiej Sieci Tańca 2020/2021.
Jak połączyć flamenco, taniec jazzowy i taniec współczesny? Jak rozumieć zagadnienie wirtuozerii u tancerza?
W siódmym odcinku serii „Z chaosu sztuka” choreografka opowie skąd czerpie inspirację i jak pracowało jej się z muzyką Georgesa Bizeta czy Rodina Shchedrin. Zuzanna Jeglorz rozmawia z artystką także o procesie tworzenia spektaklu oraz o granicach wolności artystycznej tancerzy. Nie zabraknie także pytania o to, czym dla Małgorzaty Ziółkowskiej jest choreografia. Odpowiedź może Was zaskoczyć!
Z chaosu sztuka
Malarz ma do czynienia z pustym płótnem, poeta z białą kartką, muzyk z instrumentem… A jak to jest w przypadku choreografów? Ci zaczynają z pustą sceną i kilkoma osobami, których ciała mają wypełnić przestrzeń swoim ruchem. Ale jak to się dzieje, że z nieuporządkowanych elementów wyjściowych konstruowany jest spektakl teatru tańca? O to, jak można przekształcać ruch, pytamy choreografów i choreografki Polskiej Sieci Tańca 2020. Dopytujemy ich o to, jak pracują z kompozycją sceniczną, z muzyką, światłem i kostiumem, a także zadajemy ważne pytanie: czym jest dla nich choreografia? Robimy to w kontekście spektakli, które prezentują oni w ramach Polskiej Sieci Tańca 2020. W ten sposób chcemy pokazać odbiorcom, jak tworzenie spektaklu tańca wygląda za kulisami, a także pozwolić im wejść jeszcze głębiej w świat choreografów – ich uczuć, myśli i inspiracji.
Więcej o Polskiej Sieci Tańca na: https://pst.info.pl/
koncepcja i produkcja serii Z chaosu sztuka – Maciej Kuźmiński
redakcja – Zuzanna Jeglorz, Maciej Kuźmiński
zdjęcia i montaż – Paweł Szymkowiak
muzyka – Flamenco Youth by Ilya Truhanov
Przestrzeń udostępnił Teatr Rozbark.
Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Instytut Muzyki i Tańca. Sfinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.