30 kwietnia, godz. 19.30 (sobota), Kielecki Teatr Tańca, Duża Scena

Bilety w cenie 30, 40, 50 zł. Rezerwacje: 41 367 67 12, impresariat@ktt.pl

Kasa czynna w godzinach 14.00 – 17.00 od poniedziałku do piątku
oraz na godzinę przed spektaklem 

 

 

 

 

 

Wibracje składają się z dwóch spektakli: w choreografii Roberta Bondary i Jacka Przybyłowicza. Obydwa przedstawienia zbudowane są w formule zespołowego teatru tańca, bez liniowej narracji a w oparciu o relacje i intencje między tancerzami. Wyróżniają się intensywną fizykalnością i ekspresją wykonywanego ruchu, który wynika ze współczesnych technik i styli tanecznych.

 

 

  

 

Łk 10, 29 (Kto jest moim bliźnim?)

 

choreografia: Robert Bondara
kostiumy: Agata Roguska
muzyka: Antonio Sanchez, Ex Confusion
projekt światła: Robart Bondara

 

Trzonem spektaklu stała się otaczająca rzeczywistość społeczna. Relacje między zbiorowością a jednostką, próby odnalezienia swojego miejsca w grupie i obawa przed odrzuceniem, toksyczne mechanizmy spajające zbiorowość, takie jak strach i wspólne zagrożenie, opór i odwaga podróżowania pod prąd, stały się motorem budowanej z tancerzami Kieleckiego Teatru Tańca akcji scenicznej. Nawiązanie w tytule do Ewangelii według Św. Łukasza nadaje choreografii dodatkowy trop, który mam nadzieję wzbudzi refleksję nad stosunkiem i jakością naszych relacji z innymi.

 

OBSADA:
duet: Liliia Zakharova, Krzysztof Dziarmaga
kwintet: Krzysztof Dziarmaga, Mateusz Pietrzak, Joanna Polowczyk, Aleksander Staniszewski, Liliia Zakharova
solo: Marta Starostecka
Zespół: Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Ewelina Kubot-Łącka, Anna Kuc, Monika Kuc-Piechota, Pamela Paprota, Paulina Patyna, Marta Rolska, Marta Starostecka, Arkadia Ślósarska, Joanna Wachnienko, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska, Marcos De Lima, Dawid Kaptur, Tomasz Słomka, Kamil Zdańkowski

ROBERT BONDARA

Tancerz, choreograf i pedagog. Artysta Polskiego Baletu Narodowego. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi, Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, z którym współpracuje obecnie jako wykładowca oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Początkowo występował w  Łódzkim Teatrze Muzycznym, a następnie przeniósł się do Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 2005 roku dołączył do Baletu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, obecnie Polskiego Baletu Narodowego, a w 2008 roku rozpoczął współpracę z Warszawskim Teatrem Tańca Aleksandry Dziurosz.

Jest laureatem II nagrody (pierwszej nie przyznano) oraz Nagrody Specjalnej Towarzystwa im. Witolda Lutosławskiego w Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym im. Bronisławy Niżyńskiej w Warszawie (2008), nagrody im. Jana Kiepury w kategorii Choreograf Roku 2011 w Polsce oraz finalistą 27-go i 29-go Międzynarodowego Konkursu dla Choreografów w Hanowerze (2013, 2015).

Uczestniczył w Warsztatach Choreograficznych Polskiego Baletu Narodowego przegotowując spektakle When You End and I Begin… do muzyki Pawła Szymańskiego (praca włączona potem do kameralnego repertuaru zespołu) The Garden’s Gates z muzyką Szabolcsa Esztényia, 8m68 do muzyki Amona Tobina oraz Współczynnik przenikania i Czkawka do muzyki Michała Jacaszka oraz Jacka Nitzsche.

W 2011 roku był gościem bydgoskiej Opery Nova, dla której zrealizował autorski spektakl baletowy Zniewolony umysł inspirowany książką Czesława Miłosza z muzyką Philipa Glassa i Wojciecha Kilara. W tym samym roku stworzył dla Polskiego Baletu Narodowego kolejny autorski spektakl Persona, do muzyki Aldony Nawrockiej, Arvo Pärta i Pawła Szymańskiego, a w 2013 odbyła sie prapremiera spektaklu zrealizowanego dla Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w Wilnie pt. Čiurlionis. W 2014 roku przygotował dla baletu Opery Wrocławskiej spektakle Cudowny Mandaryn Ognisty ptak. W tym samym roku zrealizował dla Polskiego Baletu Narodowego  Nevermore…?  zaprezentowany wraz z Mszą polową Jiří Kyliána i Zielonym stołem Kurta Joossa  w spektaklu pt. 1914. Premiera odbyła się w ramach VI Dni Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. W marcu tego roku zrealizował najnowszą choreografię, Didi and Gogo dla zespołu Company E z Waszyngtonu zaprezentowaną na deskach Terrace Theater w The Kennedy Center.

 Jego choreografie były prezentowane m.in. na Ogólnopolskim Konkursie Baletowym w Gdańsku, Międzynarodowej Gali Gwiazd Baletu w Szczecinie, 43. Międzynarodowym Festiwalu Tańca w Kuopio, w moskiewskim Teatrze Bolszoj, w Bergen w Norwegii, Dance Salad Festival w Houston oraz w programach II, III, IV, V i VI Dni Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

 

Projekty kostiumów do spektaklu Robertya Bondary opracowuje AGATA ROGUSKA

Urodziła się w 1992 roku w Warszawie. Stypendystka Wydziału Scenografii na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie tytuł licencjata sztuki otrzymała w pracowni projektowania scenografii dr hab. Marka Chowańca. Obecnie magistrantka w pracowni scenografii operowej pod kierunkiem dr hab. Pawła Dobrzyckiego. 
Zadebiutowała w Operze Wrocławskiej jako współautorka scenografii i kostiumów do baletu Anna Karenina R. Szczedrina w choreografii Bożeny Klimczak, który miał swoją premierę w lutym 2016 roku.
Od kilku lat związana z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, gdzie odbywała praktyki w pracowni scenografii, pracowała przy produkcji scenografii i kostiumów do bieżących premier, a w sezonie 2015/2016 asystowała Marie-Jeanne Lecca (kostiumy, Straszny Dwór, reż. David Pountney). Współpracuje stale z młodymi choreografami i tancerzami Polskiego Baletu Narodowego. Jest autorką świateł do choreografii Viktora Banki wystawionych podczas V i VI edycji warsztatów choreograficznych Kreacje. 
Pasjonatka opery i baletu oraz kultury i sztuki Dalekiego Wschodu. Z zamiłowania graficzka, fotografka i przyrodniczka.

 

 

 

Poza horyzont

choreografia: Jacek Przybyłowicz
oprawa artystyczna: Jacek Przybyłowicz
muzyka: Claude Debussy, Anda Union, Jan Sebastian Bach
projekt światła: Grzegorz Pańtak

Szli i w dal przed siebie patrzyli.
Śnili o domu który wciąż stał nad brzegiem.
Mijali kraje i lądy zielenią pachnące.
Szli i płakali z radości.
Wracając do miejsca dzieciństwa i wiecznej młodości.

 

OBSADA:
Joanna Polowczyk, Grzegorz Pańtak, Tomasz Słomka

Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Ewelina Kubot-Łącka, Anna Kuc, Monika Kuc-Piechota, Pamela Paprota, Marta Rolska, Marta Starostecka, Arkadia Ślósarska, Joanna Wachnienko, Liliia Zakharova, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska, Marcos De Lima, Krzysztof Dziarmaga, Dawid Kaptur, Mateusz Pietrzak, Aleksander Staniszewski, Kamil Zdańkowski

JACEK PRZYBYŁOWICZ

choreograf, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie – pedagogika baletu. W latach 2009-2014 dyrektor baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu. Karierę wykonawcy rozpoczał w Teatrze Wielkim w Warszawie. W 1991 r.
wyjechał z Polski. Tanczył w Niemczech i w Izraelu. Przez wiele lat był zwiazany z Kibbutz Contemporary Dance Company, dla którego swe prace zrealizowali m.in.: Mats Ek, Ohad Naharin, Jiri Kylián, Emanuel Gat Rami Beer. Od 2002 r. realizuje swoje spektakle w Polsce i zagranicą m.in.: Naszyjnik GołebicyBaroccoJesien-Nuembir, Alpha Kryonia Xe, Kilka krótkich sekwencji, III Symfonia Piesn o nocy, Szesc skrzydeł aniołów
Laureat 1-szej nagrody na II Ogólnopolskim Konkursie Choreograficznym. Odznaczony medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W 2014 r. zrealizował dla Kieleckiego Tetaru Tańca spektakl pt. „Monochrome”.

 

 

XVI FESTIWAL TAŃCA WSPIERAJĄ

 

Kielecki Teatr TańcaPlac Moniuszki 2B25-334 Kielce
Tel: 41 36 76 712Fax: 41 36 76 911Szkoła Tańca: Tel: 41 34 46 171
sekretariat@ktt.plwww.ktt.pl

Kielecki Teatr Tańca © 2024. All rights reserved.

Dyrekcja Kieleckiego Teatru Tańca

Dyrektor
Dr Elżbieta Pańtak
e.pantak@ktt.pl

Zastępca dyrektora
Dr Grzegorz Pańtak
g.pantak@ktt.pl