Bilety w cenie 30, 40, 50 zł
można rezerwować telefonicznie 41 36 76 712
lub mailowo impresariat@ktt.pl
Kasa Teatru czynna od 23 listopada w godz. 14.00 – 17.00.
w dniu spektaklu 14.00 – 19.00
20 lat upłynęło od premiery pierwszego spektaklu Kieleckiego Teatru Tańca pt. „Uczucia”, która odbyła się w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie. Choreografie do trzyczęściowego przedstawienia stworzyła Elżbieta Szlufik oraz Piotr Galiński. Od tamtego czasu Teatr zrealizował 64 spektakle, 4 widowiska/koncerty/produkcje telewizyjne, 3 megaopery plenerowe.
Zapraszamy serdecznie do wspólnego świętowania podczas wieczoru jubileuszowego, który odbędzie się 11 grudnia 2015 r. o godzinie 19.00 na dużej scenie.
W programie wieczoru:
Filmy retrospektywne z lat 1995 – 2005
Spektakl premierowy Stymulacja ciała
część I, choreografia Elżbieta Szlufik-Pańtak
muzyka – collage z tradycyjnych i rozrywkowych utworów jazzowych
kostiumy Elżbieta Szlufik-Pańtak
opracowanie światła Grzegorz Pańtak
Taniec, aby mógł zaistnieć w swojej intensywnej postaci, wymaga zarówno specjalnych ćwiczeń kształtujących artystę tancerza jak i energii, która nadaje mu sens. Tradycyjne i współczesne odmiany tańca jazzowego zawierają niewyczerpalny w tych płaszczyznach potencjał. Z tego potencjału artyści tańca mogą czerpać zarówno w sferze kształtowania własnej techniki i motorycznych możliwości, jak i w sferze wyrażenia emocji oraz indywidualnej wrażliwości tanecznej i muzycznej.
Stymulacja ciała jest artystycznym opracowaniem i autorskim spojrzeniem choreografów na sceniczny taniec jazzowy jako styl, metodę lekcyjną i formę nie podlegającą dewaluacji mimo zmiennej mody. Ekspresyjny taniec jazzowy, odbarczony od intelektualnego przesłania, zawsze daje radość i spełnienie z możliwości artystycznego wyrażenia się nim. Widz będący świadkiem tego niewyrażalnego słownie fenomenu, odczuwa wzrastającą witalność.
Choreografia Stymulacja ciała składa się dwóch części.
Na pierwszą część składają się kombinacje przy drążku, następnie sekwencje wykonywane z diagonalu i w centrum sceny. Kolejność ta ukazuje metodycznie stosowany proces kształtowania techniki i zdolności motorycznych tancerza w stylach tańca jazzowego. Opracowanie artystyczne polega na połączeniu ćwiczeń w spójny ciąg, zastosowanie rytmiczno-tanecznych łączników oraz budowanie choreografii w kanonie.
Obsada
Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Ewelina Kubot-Łącka, Anna Kuc, Monika Kuc-Piechota, Pamela Paprota, Paulina Patyna, Anna Piotrowska, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Marta Starostecka, Arkadia Ślósarska, Joanna Wachnienko, Liliia Zakharova, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska, Josè Alves, Krzysztof Dziarmaga, Marcos De Lima, Jan Madej, Mateusz Pietrzak, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Kamil Zdańkowski
Część oficjalna
Monochrome (fragment)
choreografia, kostiumy – Jacek Przybyłowicz
muzyka – Nine Inch Nails
reżyseria światła – Marc Heinz
Spektakl jest kalejdoskopem tanecznych obrazów. Obrazów afabularnych ale nie pozbawionych emocji. To one stanowią punkt wyjścia dla choreografii. Są pretekstem do ukazania zależności pomiędzy jednostką a zbiorowością. To spektakl o różnych odcieniach tanecznych relacji osadzonych w monochromatycznej przestrzeni sceny.
Jacek Przybyłowicz
Obsada
Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Ewelina Kubot-Łącka, Anna Kuc, Monika Kuc-Piechota, Pamela Paprota, Anna Piotrowska, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska, José Alves, Krzysztof Dziarmaga, Marcos De Lima, Jan Madej, Grzegorz Pańtak, Mateusz Pietrzak, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski,
Filmy retrospektywne z lat 2005 – 2010
Stół bez szczęścia
choreografia Elżbieta Szlufik-Pańtak
muzyka Abel Korzeniowski
Czasami trzeba być obok i czyjąś małą dłoń
zamknąć w swojej dużej dłoni.
Czasami trzeba spojrzeć głęboko
i uważnie w beztroskie oczy dziecka
bo dziecko boi się świata.
Elżbieta Szlufik-Pańtak
Obsada
dziecko Gracja Górniak
matka Ewelina Kubot-Łącka
ojciec Grzegorz Pańtak
Sen Jakuba
choreografia – Grzegorz Pańtak
muzyka – Krzysztof Penderecki, (wstęp dźwiękowy do utworu muzycznego z oddechów człowieka Grzegorz Pańtak)
kostiumy – Agnieszka Brzozowska
światło – Grzegorz Pańtak
Inspiracją do mojego utworu choreograficznego była muzyka Krzysztofa Pendereckiego pt. Przebudzenie Jakuba, czy też Sen Jakuba oraz cytat z Księgi rodzaju: A gdy Jakub zbudził się ze snu, pomyślał: «Prawdziwie Pan jest na tym miejscu, a ja nie wiedziałem». I zdjęty trwogą rzekł: «O, jakże miejsce to przejmuje grozą! Prawdziwie jest to dom Boga i brama do nieba!»
28, 16-18. Biblia Tysiąclecia, Wydanie trzecie poprawione, Wydawnictwo Pallottinum
Grzegorz Pańtak
Obsada
Jakub – Aleksander Staniszewski
oraz
Krzysztof Dziarmaga, Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Anna Kuc, Ewelina Kubot-Łącka, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Izabela Zawadzka, Jan Madej, Mateusz Pietrzak, Marcos De Lima, Grzegorz Pańtak
Filmy retrospektywne z lat 2010 – 2015
Stymulacja ciała – część II
choreografia – Grzegorz Pańtak
muzyka – collage z tradycyjnych i rozrywkowych utworów jazzowych
kostiumy – Elżbieta Szlufik-Pańtak
opracowanie światła – Grzegorz Pańtak
Druga część spektaklu to kompozycja choreograficzna jazzowego tańca scenicznego, w znacznej części oparta na relacji tancerzy wobec siebie. Relacja pomiędzy partnerką i partnerem jest głównym łącznikiem i osią, wokół której rozwija się forma witalnego tańca jazzowego.
Obsada
Gracja Górniak, Alicja Horwath-Maksymow, Ewelina Kubot-Łącka, Anna Kuc, Monika Kuc-Piechota, Pamela Paprota, Paulina Patyna, Anna Piotrowska, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Marta Starostecka, Arkadia Ślósarska, Joanna Wachnienko, Liliia Zakharova, Izabela Zawadzka, Małgorzata Ziółkowska, Josè Alves, Krzysztof Dziarmaga, Marcos De Lima, Jan Madej, Mateusz Pietrzak, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Kamil Zdańkowski
Kielecki Teatr Tańca powstał na bazie dokonań artystycznych prywatnego zespołu Elżbiety Szlufik-Pańtak. Od 1998 roku jako Stowarzyszenie Kielecki Teatr Tańca prowadzony był wspólnie przez Elżbietę Szlufik-Pańtak i Grzegorza Pańtaka. Dnia 11 marca 2004 roku na wniosek Prezydenta Wojciecha Lubawskiego Teatr został powołany uchwałą Rady Miasta Kielce jako miejska instytucja kultury (od 2013 r. instytucja artystyczna, wpisana do rejestru Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego).
Dyrektorzy Kieleckiego Teatru Tańca mają na celu kreowanie zespołu specjalizującego się w repertuarze opartym na stylach tańca jazzowego w tradycyjnych i współczesnych jego odmianach. Dzięki szerokiemu wachlarzowi umiejętności i profesjonalnemu przygotowaniu artystów, prezentowany repertuar jest bardzo zróżnicowany, a Zespół poza wystawianiem własnych produkcji jest angażowany do działań w koprodukcjach (m.in. z Operą Wrocławską, Teatrem Niederbayern w Niemczech, Operą Izraelską, TVP, TVN, POLSAT).
Łączeni wielką pasją twórczą i ciężką systematyczną pracą, Kielecki Teatr Tańca od początku istnienia współtworzyło ponad 190 tancerzy, dając początek scenicznej tradycji tanecznej oraz kształtując środowisko zawodowych tancerzy w Kielcach i w Polsce.