Alicja Horwath-Maksymow
Wykształcenie i kwalifikacje zawodowe Absolwentka XXI LO im. Stanisława Witkiewicza-Witkacego o profilu artystyczno-teatralnym w Krakowie. Naukę tańca rozpoczęła w Społecznej Szkole Baletowej, kontynuowała w Zawodowej Szkole Baletowej Fundacji STU w Krakowie pod okiem pedagogów: prof. Inessy Dmitriewny Małaniczewy, Anatola Kocyłowskiego, Swietłany Gajdy, Karoliny Kuligi. W roku 2005 ukończyła szkołę Artystyczna Alternatywa na kierunku Choreografia Sceniczna oraz Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie. W 2012 roku uzyskała dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia na kierunku Taniec w Wyższej Szkole Umiejętności w Kielcach, a w 2014 roku dyplom ukończenia studiów drugiego stopnia na kierunku Taniec w specjalności Choreografia i Teoria Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest solistką Kieleckiego Teatru Tańca, w którym pracuje od 2009 roku. Jako tancerka uczestniczyła w licznych warsztatach tańca oraz lekcjach w Master Ballet Academy w Phoenix (Arizona). Jako pedagog tańca w latach 2013-2016 pracowała w Szkole Tańca Kieleckiego Teatru Tańca. Jako choreograf stworzyła etiudę autorską pt. Moc Haniela zaprezentowaną w ramach Laboratorium Choreograficznego KTT na premierowym przedstawieniu pt. Opowiedziane ruchem.
Kreacje artystyczne solistyczne w spektaklach
Tańczyła w spektaklach zrealizowanych przez znakomitych choreografów.
- Sny (2009) – chor. Jacek Tyski
- JAZZ DANCE Back and Forth (2009) – chor. Bill Godson
- Tajemnice wirtualnego świata (2010) – chor. Elżbieta i Grzegorz Pańtak
- Złoty kluczyk, czyli przygody Pinokia (2010) – rola Malwiny – chor. Beate Vollack
- Tranzyt Wenus (2011) – jako Uran – chor. Stacy Boeddeker I Ricky Palomino
- Nieustannie (2012) – chor. Ryszard Kalinowski
- Perła (2012) – duet – chor. Małgorzata Ziółkowska
- Pasja – jako Maria Magdalena – chor. E.G Pańtak
- Dziadek do orzechów (2012) – rola Klary – chor. Elżbieta i Grzegorz Pańtak
- Monochrome (2014) – chor. Jacek Przybyłowicz
- Alicja w Krainie czarów (2017) – rola Królowej Kier, chor. Elżbieta i Grzegorz Pańtak
- Carme(n) love (2018)- rola Carmen – chor. Małgorzata Ziółkowska
Kreacje artystyczne jako koryfejka i tancerka zespołowa
- Chopin4 (2010) – chor. Elżbieta i Grzegorz Pańtak
- NEWs INSPIRATIONs (2012) – chor. Stephen Delattre
- Święto wiosny (2013) – chor. Angelin Preliocaj
- Wieczór na 2 lub 4 nogi (2013) – chor. zbiorowa
- Sen Jakuba (2014) – chor. Grzegorz Pańtak
- Opowiedziane ruchem (2014) – chor. zbiorowa
- Stymulacja ciała (2015) – chor. Elżbieta i Grzegorz Pańtak
- Poza horyzont (2016) – chor. Jacek Przybyłowicz
- ŁK 10,29 (Kto jest moim bliźnim?) (2016) – chor. Robert Bondara
- Drewniany książę (2018) – chor. Elżbieta Pańtak
- Cudowny Mandaryn (2018) – chor. Grzegorz Pańtak
- Intercepted (2019) – chor. Wojciech Mochniej
- Brodzić po wodzie (2019) – chor. Elżbieta i Grzegorz Pańtak
- Zobacz Jazz. Hymn of Life & Golden Ages (2017) – chor. J.C. Marginale i J. Ch. Zambo
- Metamorfozy – chor. Ira Nadia Kodiche
- Dla Ciebie panie – chor. Elżbieta i Grzegorz Pańtak
- Niemen – chor. Elżbieta i Grzegorz Pańtak
- Cztery tańce polskie – chor. Andrzej Morawiec
- Zdarzyło się w Jeruzalem – chor. E.G. Pańtak
Realizacje telewizyjne, estradowe, festiwale
- oprawa choreograficzna koncertu Sabat czarownic (2013, 2014) dla TVP 2
- udział w filmie taneczno – muzycznym, zrealizowanym na podstawie widowiska Chopin4 emitowanym w TVP 2 w 2011 roku, w reżyserii Jarosława Minkowicza
- udział w spektaklu Święto wiosny, który został zarejestrowany w technologii 2D i 3D w TVP2 w 2013 roku
- udział w przedstawieniu operowym Turandot (Wrocław 2010 Stadion Olimpijski) w reżyserii M. Znanieckiego i chor. E. i G. Pańtak
- udział w Izraelskim Festiwalu Operowym Masada (2014) w operze Traviata w reżyserii Michała Znanieckiego
- udział w Izraelskim Festiwalu Operowym Masada (2015) w operze Carmina Burana w reżyserii M. Znanieckiego
- udział w festiwalu Jedwabny szlak (2014) – Xian (Chiny)
- udział w Międzynarodowym Festiwalu Tańca (2017) – Urumchi (Chiny)
- udział w festiwalach Europeade – Gotha (Niemcy)
- udział w Festiwalach Tańca w Kielcach
Występowała na wielu scenach polskich i zagranicznych m.in. w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, Operze Krakowskiej, Operze Bytomskiej, na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu, na Ukrainie, w Stanach Zjednoczonych, w Niemczech, w Chinach, Izraelu. Uczestniczyła w koprodukcjach z Operą Wrocławską, Teatrem Niederbayern, Operą Izraelską. W 2015 roku z okazji jubileuszu 20-lecia Kieleckiego Teatru Tańca otrzymała list gratulacyjny z wyrazami uznania i podziękowaniem za wkład włożony w rozwój i budowanie wysokiej pozycji artystycznej teatru.